Czy newsletter to skuteczne narzędzie marketingowe i reklamowe?
Nie będzie zaskoczeniem stwierdzenie, że internet jest obecnie najczęściej używanym medium do przeprowadzania kampanii reklamowych. Era cyfrowa z pewnością napędza branżę reklamową, zwiększając liczbę odbiorców, do których mogą dotrzeć marki, i stwarzając więcej możliwości nawiązania kontaktu z tymi konsumentami. Jedną z popularnych form nawiązywania kontaktu z klientem w internecie są newslettery. Biuletyny są niezbędne do przeniesienia marketingu marki na wyższy poziom.
Newsletter to narzędzie wykorzystywane przez firmy i organizacje do udostępniania istotnych i cennych informacji swojej sieci klientów, potencjalnych klientów i subskrybentów. Biuletyny e-mailowe to rodzaj wiadomości e-mail, które informują odbiorców o najnowszych wiadomościach, wskazówkach lub aktualizacjach dotyczących produktu lub firmy, w tym informacje kontaktowe oraz notkę zachęcającą czytelników do przesyłania artykułów, darowizny lub prośby o więcej informacji. Newsletter może zapewnić wielką wartość, poza sprzedażą, poprzez informowanie klientów o interesujących treściach, które do nich pasują.
.
Zasadniczo jest to informacyjny e-mail, który wysyłamy do listy subskrybentów. Klienci sami decydują się na zapisanie się do newslettera i mogą w każdej chwili z niego zrezygnować. Dlatego tak ważne jest, by treści wysyłane w newsletterach były atrakcyjne, tak by odbiorcy nie postrzegali ich jako kolejny spam, który nadaje się tylko do kosza. Troska o content to podstawa w każdej formie reklamy, jednak w newsletterach jest ona szczególnie istotna. Dobra treść jest przede wszystkim oryginalna – musi zaskoczyć odbiorcę, by zapamiętał ją na długu. Wysokiej jakości treści pomagają przyciągnąć odpowiednich odbiorców do Twojej witryny, zaangażować ich i skłonić użytkownika do podjęcia działań. Jeśli użytkownik uzna, że treść jest wartościowa, jest bardziej skłonna do zakupu produktów. Marketing dotyczy zaangażowania, a im większy poziom zaangażowania uzyskasz od docelowych odbiorców, tym skuteczniejszy będzie Twój marketing.
Newslettery mogą służyć wielu celom. Skutecznie stosowany może być jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingu cyfrowego. Mogą tworzyć lub zwiększać świadomość, dostarczać podstawowych informacji lub tworzyć poczucie stabilności i zaangażowania w projekt. Aby być dobrym narzędziem marketingowym, biuletyny powinny dostarczać wartość odbiorcom docelowym — dostarczając im rozrywki, edukując i angażując.
Ja szczerze mówiąc w ogóle nie zwracam uwagi na newsletter. Sprawdzam tylko tytuł wiadomości email i jeśli jest to coś niepożądanego to usuwam wiadomość.