Jak tworzyć wartościowe treści marketingowe? Content marketing i influencer marketing.
Dobry marketing to skuteczna sprzedaż. Warto o tym pamiętać, gdy tworzy się strategię firmy. W dzisiejszym świecie szczególne znaczenie ma content marketing – marketing oparty o tworzeniu wartościowych treści, które zachęcą klienta do skorzystania z określonych dóbr i usług. Wartościowe treści to pierwszy krok to zainteresowania docelowej grupy odbiorców. Przyciągnięcie uwagi konsumentów do generowanego przekazu nie jest jednak takie proste. Łatwo zginąć w morzu podobnych komunikatów, w którym standardowy content może przemknąć niezauważony.
W świecie mediów społecznościowych ważną częścią content marketingu staje się interakcja z klientami. Możliwość udostępnienia, odpowiedzi na tweeta, wymienienie się refleksją – to wszystko dla współczesnego użytkownika bardzo ważne. Dobry content to taki, który zachęca do działania, refleksji. Komunikaty marketingowe powinny być zatem dobrze przemyślane. Dzięki content marketingowi możesz budować zaufanie wśród odbiorców, poprawiać sprzedaż, łączyć się z klientami. Relacja z konsumentami to nadal jeden z najważniejszych elementów wizerunku marki.
Marketing w dobie zdominowanej przez social media wymaga od marketerów dodatkowych pokładów kreatywności. Tylko treści, które wybijają się z tłumu i potrafią zachęcić konsumenta do wejścia w interakcję, potrafią wypracować pożądane wyniki sprzedażowe. Specjalista od content marketingu powinien znajdować się w każdej firmie, która na poważnie myśli o podboju rynku.
W celach reklamowych można także zatrudnić influencerów. Ten sposób marketingu dynamicznie się rozwija. Portale takie jak Instagram dają ku temu nieograniczone możliwości. Influencer marketing jest formą, która jest obecnie najczęściej wybierana przez wielkie korporacje. Influencer marketing sprawia wrażenie autentyczności. Klienci ufają swoim rówieśnikom, przyjaciołom i ludziom, których podziwiają bardziej niż firmom sprzedającym produkty i usługi.
Choć kanały komunikacji się zmieniają, cel marketingu pozostaje ten sam – zwiększenie sprzedaży. Przemyślana strategia marketingowa nadal stanowi jedno z najważniejszych narzędzi zdobywania przewagi konkurencyjnej przez firmy.