Dlaczego bezpośredni kontakt z klientem jest kluczowy w marketingu?
Biznes, a zatem także i marketing, to dziedziny bardzo zależne od kontaktów ze środowiskiem zewnętrznym firmy. Najważniejszymi przedstawicielami tego środowiska są klienci. Mnogość kanałów komunikacji i technologii informacyjnych otwiera przed marketingowcami nieskończone możliwości dotarcia do ewentualnych klientów. Social media umożliwiają generowanie przekazu, który dotrze do milionów. Dlatego tak ważne jest zrozumienie, jaki jest współczesny klient.
Podstawową wiedzą, jaką powinien opanować marketingowiec, jest znajomość praktyk konsumenckich w danej kulturze, najpopularniejsze sposoby spędzania czasu i ogólne preferencje zakupowe dominujące w społeczeństwie. Znajomość tych czynników pozwoli lepiej dopasować content, który nie tylko wpasuje się w obecnie panujące preferencje, ale będzie też na nie aktywnie wpływał, kształtując postawy konsumenckie.
Jak to mówią – klient nasz pan. To do jego gustów i potrzeb powinien być dostosowany cały plan marketingowy. Tylko spersonalizowane treści są w stanie przyciągnąć uwagę wymagających konsumentów. Klient powinien poczuć, że przekaz jest kierowany dokładnie do niego. Marketing bezpośredni to metoda polegająca na przedstawieniu klientowi informacji o firmie, produkcie lub usłudze bez pośrednictwa reklamowego. Marketing bezpośredni jest skuteczny, ponieważ kierujesz do określonej grupy odbiorców spersonalizowane treści. Można tego dokonać np. poprzez newslettery, e-maile, listy promocyjne. Ta forma marketingu okazuje się być jedną z najskuteczniejszych. Zwłaszcza dzisiaj, kiedy coraz częściej wykorzystuje się w nim algorytmy sztucznej inteligencji. Marketing baz danych to praktyka polegająca na wykorzystywaniu danych klientów do dostarczania klientom bardziej spersonalizowanych, odpowiednich i skutecznych komunikatów marketingowych.
Nie trzeba wykupować czasu antenowego w najpopularniejszej stacji telewizyjnej, przy przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową. W dzisiejszym świecie inne kanały komunikacyjne zapewniają lepszy dostęp do klientów. Marketing bezpośredni jest tego najlepszym przykładem. Dzięki temu jest niezwykle opłacalnym sposobem na sprzedaż produktu lub usługi.
Bardzo sobie cenię bezpośredni kontakt z supportem i rozmowę z prawdziwym człowiekiem. Rozmowa z robotem praktycznie nie ma sensu.