Pozycjonowanie stron internetowych krok po kroku

SEO or search engine optimization concept. Paper with SEO ideas or plan, cup of coffee and smartphone on wooden table desk

Nie ma jednej udanej recepty na perfekcyjne pozycjonowanie stron internetowych dla firm. Każda branża wymaga indywidualnego podejścia do tematu, dostosowania się do grupy docelowej oraz działań, które zostały już wcześniej poczynione. Jak jednak w wielkim skrócie powinno wyglądać pozycjonowanie stron internetowych?

Właściwie zoptymalizowana witryna

Najważniejszym elementem pozycjonowania każdej strony powinna być dobrze przygotowana witryna. Myśląc o dobrze przygotowanej stronie, mamy na myśli czysty kod, przejrzyste adresy url czy krótki czas ładowania strony. Dodatkowo istotnym czynnikiem pozycjonowania stron internetowych jest ich responsywność. Witryny, które źle wyświetlają się na urządzeniach mobilnych wyświetlają się niżej w Google od stron, które zadbały o ten element witryny.

Profesjonalne teksty SEO

Tworzenie tekstów SEO wygląda dzisiaj nieco inaczej niż kilka lat temu. Nie działają już teksty z upychanymi słowami kluczowymi czy w oparciu o ukrywanie słów kluczowych. Najważniejsza jet wysoka jakość publikowanego materiału – najlepiej opracowanego zgodnie z regułą EAT, wskazywaną przez Google.

Pozycjonowanie stron internetowych w oparciu o teksty SEO to w głównej mierze dbałość o sekcję blogową strony. Warto tutaj publikować ciekawe, angażujące treści na popularne tematy. Słowa kluczowe powinny być dobierane z fraz z długiego ogona, a same artykuły powinny być unikalne i inne od konkurencji.

Linkowanie strony internetowej

Pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko działania on-site, czyli prowadzone jedynie w ramach naszej domeny. Kluczowe dla Google są polecenia, które odzwierciedlają linki zewnętrzne z innych stron. Takie odnośniki można pozyskać za darmo – publikując wartościowe treści, które roznoszą się wirusowo, lub odpłatnie, np. przy pomocy artykułów sponsorowanych. W trakcie budowania bazy linków warto pamiętać o dwóch aspektach:
• linki powinny być wysokiej jakości, z miejsc, które są wartościowe dla Google;
• dbajmy o różnorodność odnośników, tak aby wyglądały one jak najbardziej naturalnie.