Pozycjonowanie stron utworzonych w kreatorach – czy to możliwe?

źródło: pixabay.com

Pozycjonowanie to najważniejsze działanie marketingowe we współczesnym świecie opartym na e-commerce i nie bez powodu jest zdecydowanie najpopularniejsze wśród przedsiębiorców, którzy doskonale znają wpływ popularności danej witryny na osiągane przez nią zyski. Jest o co walczyć. W witrynie Google, którą wykorzystuje się najczęściej do przeszukiwania całej sieci, znajduje się nawet kilkaset milionów stron, których samodzielne przeszukanie byłoby w zasadzie niemożliwe. W bazie Google wszystkie strony WWW są posegregowane i dokładnie przeanalizowane specjalnie po to, aby internauta mógł znaleźć dokładnie tą, której poszukuje. Pozycjonowanie stron utworzonych w kreatorach jest znacznie łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Warto skorzystać z tej możliwości.

Strony utworzone w kreatorach są coraz popularniejsze

Wielu początkujących przedsiębiorców, którzy nie chcą inwestować zbyt dużych pieniędzy na samym początku swojej działalności, wykorzystuje ogólnodostępne silniki CMS, które są bardzo tanie i proste w obsłudze. Kreatorów jest cała masa, wszystkie mają swoje wady i zalety, jednak wszystkie są zawsze tańsze niż ich konkurencja „robiona na miarę” przez najlepszych programistów HTML. CMS-y można z łatwością rozszerzać o kolejne funkcje, wykorzystując w tym celu specjalne wtyczki, które np. zmieniają sposób obsługi koszyka czy rozszerzają liczbę pól do uzupełnienia w składaniu zamówienia. Wiele osób zastanawia się jednak, czy pozycjonowanie stron utworzonych w kreatorze jest możliwe. Okazuje się, że zdecydowanie tak. Co więcej – bywa także znacznie łatwiejsze, gdyż producenci kreatorów mają na uwadze zgodność kodu źródłowego z wymogami algorytmu Google.

Jak rozpocząć pozycjonowanie stron utworzonych w kreatorach? Audyt SEO

Pozycjonowanie stron utworzonych w kreatorach należy rozpocząć od dokładnej analizy całej witryny pod kątem jej obecnego stanu. Proces ten nosi nazwę audytu SEO i jest uznawany za absolutną podstawę. W drugim etapie należy zmodyfikować kod źródłowy, a w trzecim zadbać o zbudowanie jak największej bazy linków zwrotnych. Dzięki nim algorytm Google zakłada, że Twoja witryna jest godna zaufania, gdyż hiperłącze do niej znajduje się także na innych popularnych stronach WWW.

Efekty pozycjonowania stron utworzonych w kreatorach

Pozycjonowanie stron utworzonych w kreatorach to działanie wieloetapowe, bez którego prowadzenie własnej firmy w sieci nie byłoby możliwe. Należy jednak mieć świadomość tego, że jest to zadanie czasochłonne i precyzyjne, dlatego na efekty czasami trzeba czekać znacznie dłużej niż w przypadku innych działań. Jak długo? To już zależy od oczekiwań. Na efekty poczekasz dość długo, jeśli Twoja witryna działa w bardzo konkurencyjnej branży, np. odzieży, akcesoriach domowego użytku czy sprzętach RTV i AGD. Wówczas przebicie się przez szereg największych dostawców tego typu artykułów w sieci wymaga ogromnej wprawy i doświadczenia pozycjonera oraz dużych nakładów finansowych. Jeśli jednak prowadzisz firmę niszową, wówczas pierwsze rezultaty możesz zauważać już po kilku tygodniach.

Nie bez znaczenia są także oczekiwania. Na pierwszą pozycję w wybranej frazie kluczowej trzeba czekać nawet kilkanaście miesięcy, a na pozycję znacznie niższą jedynie kilka tygodni. Czasami warto osiągnąć jakiekolwiek miejsce w pierwszej dziesiątce wyników.